måndag 15 augusti 2011

Måndag

Jag har formuterat ett antal inlägg den senaste veckan. I tanken åtminstone. En dator har jag inte varit nära på nästan en vecka. Jag fortsätter att krama det sista ut denna sommaren och förlänger semestern så mycket det bara går.

Har till och med spenderat några dagar på campingplats. Jo, faktiskt. Där, en kväll, hittade Liv en stol vid havet. Hon satt där, nöjd, kollade solnedgången och ankorna som lekte i vattnet.





Idag känns det verkligen som att sommaren är förbi. Ett ösregn drog in i Göteborg igår kväll, översvämmade delar av staden, och det blev genast kyligare i luften. Idag möten och möten på jobbet, tankarna snurrar; hur ser hösten ut, vilka dagar ska jag resa bort, när ska Liv skolas in, vad måste jag göra först av det som ligger i högen på skrivbordet? Jag märker att huvudet och kroppen är stressovan. Samtidigt är det så skönt att vara där, mitt i vardagen, bland alla andra. Att cykla till jobbet på morgonen, arbeta, tänka, vara kreativ. Inte stressa till och från sjukhus. Utan veta att Selma är hemma eller på dagis. Precis där hon ska vara. Och Liv likaså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar