fredag 1 juli 2011

Tråkigt och spöklikt


Idag har jag haft min egen lilla road trip. Middag med fin vän vid havet igår kväll, idag tillbaka till landet med bil. Fullt av klöverblommor i vägrenen, motorväg framför mig och smör i högtalaren.

En tråkdag idag. Moln och regn i luften. Perfekt väder för mygg. Intalar mig själv att det är bra att ha tråkigt då och då. Planerar vår resa till Köpenhamn imorgon. Vilket innebär att jag reser från huset på landet kl kvart över tio på morgonen och är i centrala Köpenhamn kvart i tolv. Så otroligt fort, smidigare än vad man är van vid hemmavid. Här i Skåne är alla avstånd korta, nästan var man än befinner sig, så känns de större städerna nära. Jag gillar det.

Och så har Selma fått ett dockskåp här på landet. Ser nästan lite spöklikt ut tycker jag...Men trots det är det många som valt att flytta in.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar