lördag 9 juli 2011

Kanske skulle man göra lite kaffe?



Gårdagen: Jag går från datorn till sängen, lägger mig på mormors pläd som jag alltid hade när jag sov över i hennes tvåa. Vilar lite, läser en artikel i Independent-bilagan om fenomenet Britpop. Får lära mig vad Justine Frischmann gör idag. (Hon bor tydligen i Colorado, studerar konst.)

Från sängen till fönstret, tittar på regnet som öser ner med regelbundenhet. På hyllan ligger böckerna som väntar på att bli lästa.



Funderar på om jag ska äta något, gör lite te istället. Från köket tillbaka till datorn. Slösurfar och skriver lite. Har ovanligt lite att göra. Det är uppenbarligen sommar. Liv sover gott nu på dan efter febrig natt. Selma mår bra och leker djursjukhus, jag hör från vardagsrummet att en hund har fått leukemi och måste sättas i en bur.

I veckan besökte vi en skånsk marknad. Tvära kast från Louisiana till skånska Hörby. Foppatofflor så långt ögat nådde. Och goda marknadskarameller.




Kanske skulle man göra lite kaffe och titta lite mer på regnet? Här drack jag kaffe i Köpenhamn för en vecka sedan. Kaféet där du kan ta en kaffe och tvätta dina kläder samtidigt. Rekommenderas. Fast jag tog bara kaffet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar