torsdag 28 juli 2011

Reserapport från den vackra ön



Vi reste till Hven, den lilla ön i Öresund, där jag inte varit sedan jag åkte på resa med mitt dagis under tidigt 80-tal. Vackert, så vackert, med böljande vetefält, långa slingrande cykelvägar längs havet och de finaste små husen och hamnarna. Jag längtar tillbaks.






 Fotogeniska vyer så långt ögat når. Landskap som definierar Skåne, platt, hav, öppna landskap.



Två som gillar att åka bakom cykeln. Särskilt med glass i handen. 






Durumvetet som odlas överallt.



 Och Selma och jag fortsätter att föreviga varann....


Många djur i många olika hagar som ville ha mat. 



 Det kalla stora havet.



 Flera fina vänner och familj som kom för att träffa oss. Fina dagar.



 Promenader i solnedgång på en ö som tystnade efter att sista båten mot fastlandet gått.



Cyklar i långa rader.



 Mängder av vackra hus.


Vi cyklade tiotalsmil. 



Den av oss utnämnda favoritkrogen på Hven. Selma gillade fåtöljerna bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar